گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

قوه حرکت دانشگاه آزاد اسلامی وابسته به پژوهش های علمی است

دکتر عباسپور با اشاره به اینکه قوه حرکت دانشگاه آزاد اسلامی وابسته به پژوهش های علمی است و این امر با امکاناتی که در دست است، محیا می شود گفت: بحث استاندارد سازی در انجام فعالیت هایی که انجام می دهیم، بسیار مهم است.
دکتر مجید عباسپور مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم گشایش اولین همایش روش های استاندارد و ایمنی کار در آزمایشگاه گفت: در همین راستا تصمیماتی مانند محدودیت های مربوط به نمره پایان نامه در واحد علوم و تحقیقات در نظر گرفته شده است براساس این تصمیمات مقرر شد تا از 20 نمره پایان نامه، 18 نمره برای ارزیابی و 2 نمره نیز برای ارائه مقاله دانشجویان در ژورنال ها و پژوهش ها اختصاص داده شود.
البته این امر تنها به دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص ندارد بلکه در دانشگاه های دولتی نیز این روند پیش رو قرار دارد.
وی با بیان این مطلب که قوه حرکت دانشگاه آزاد اسلامی وابسته به پژوهش های علمی است و این امر با امکاناتی که در دست است محیا می شود افزود: بحث استاندارد سازی در انجام فعالیت هایی که انجام می دهیم بسیار مهم است.
وی در ادامه افزود: در بحث GLP المان های مختلفی را باید در نظر گرفت.
یکی از این المان ها تجهیزات مناسب است به عنوان مثال تجیهزات باید به روز و مناسب باشد.
اگر بتوان GLP را در یک مجموعه به شیوه درست و استاندارد اجرایی کرد می توان به بیرون از مجموعه هم خدمات رسانی کرد.
وی ادامه داد: طرح GLP از جهاتی چون درآمدزایی برای مرکز و کارکنانی که در آن کار می کنند و پرستیژی که برای آن مجموعه به وجود می آورد بسیار مهم است.
به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات دکتر عباسپور به نحوه گزینش اعضای هیأت علمی اشاره کرد و گفت: اعضای هیات علمی باید هر سال مورد ارزیابی های علمی و پژوهشی قرار گیرند .
برای ارتقاء سطح اعضای هیأت علمی دانشگاه باید در محافل علمی حضور داشت این اعضا باید در امورپژوهشی پیشرو باشند تا کیفیت علمی دانشگاه بالا رود.
وی با بیان این مطلب که هدف از سخت گیری های اخیر واحد علوم و تحقیقات ارتقاء کیفیت علمی و پژوهشی این واحد نسبت به سایر دانشگاه ها است .
وی خاطر نشان کرد: فعالیت های عمرانی وسیعی از جمله هتل و آزمایشگاه ها در واحد علوم و تحقیقات در دست ساخت قرار دارد که در داخل و خارج از مجموعه با هدف کمک به پیشرفت های علمی در زمینه های پژوهشی انجام می شود.
دکتر عباسپور با اشاره به هتل در حال ساخت گفت : پس از اتمام این هتل می توانیم از نخبگان و اساتید معتبر داخلی و خارجی برای شرکت در همایش ها و کنفرانس های علمی دعوت کرده و در زمینه های مختلف با آنها رایزنی داشته باشیم و از آنان حداکثر استفاده را ببریم.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی چند سالی است که بحث کیفیت را مدنظر قرار داده است.
کیفیت در همه ابعاد مخصوصاً آموزشی، پژوهشی در همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص واحد علوم و تحقیقات موردتوجه قرار گرفته است. 

منبع:‌آنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد