گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

راه اندازی شعبه بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در مالزی

در دیدار دکتر جاسبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با دکتر تنگوشمس الدین رئیس دانشگاه نیلای مالزی ضمن امضای تفاهم نامه همکاری های علمی و آموزشی و تبادل استاد و دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی، راه اندازی شعبه بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در مالزی در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش آنا، در این دیدار که با حضور دکتر محمود محمدی معاون امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان آموزشی و مالی دانشگاه نیلای مالزی و معاونان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، دکتر جاسبی در سخنانی با تشریح فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در بیش از 350 واحد و مرکز دانشگاهی در سراسر کشور و واحدهای بین المللی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن یک و نیم میلیون دانشجو و دو ونیم میلیون فارغ التحصیل بزرگترین دانشگاه حضوری جهان محسوب می شود.
وی یادآور شد: با توجه به آمار بالای داوطلبان ادامه تحصیل در آموزش عالی و به خصوص در تحصیلات تکمیلی که مرتبا درحال جهش است، آنچه که برای ما بسیار مورد توجه است، توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی است. وی افزود: درحال حاضر تعداد دانشجویان ایرانی در کشور مالزی به 27 هزار نفر رسیده که رتبه سوم داوطلبان خارجی را دارد و قطعا طی چند سال آینده به رتبه اول می رسد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اشتراکات فرهنگی، اسلامی و اجتماعی مشترک ایران و مالزی، نظیر عضویت هر دو کشور در سازمان کنفرانس اسلامی، عضویت هر دو دانشگاه در سازمان عدم تعهد، اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام و...، راه اندازی شعبه بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در مالزی را حائز اهمیت دانست.
وی، نسبت به امضای توافق نامه ای مشترک، جهت راه اندازی دوره های تحصیلات تکمیلی با همکاری دانشگاه نیلای مالزی مطابق با قوانین مورد تایید وزارت علوم دو کشور اعلام آمادگی کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی               می تواند دانشجویانی که در شعبه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و مالزی تحصیل کنند را برای واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور بورسیه کند.
جاسبی، ضمن تشریح فرصت ها و زمینه های همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه نیلای مالزی، گفت: درحال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند 20 هزار عضو هیات علمی است تا به استانداردهای کیفی مورد نظر دست یابد و این مساله فرصت مناسبی برای بورسیه دانشجویان مشترک بین دو دانشگاه است.
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای دو هزار دانشجوی دکترای تخصصی است و می تواند در رشته های جدیدی نظیر نانوتکنولوژی، بایوتکنولوژی، هوافضا، فیزیک هسته ای، فیزیک پلاسما و همچنین رشته های علوم پایه، مهندسی، مکانیک، برق و ... دانشجویان مالزیایی را جذب کند.
همچنین دکتر تنگو در سخنانی ضمن اظهار شگفتی از عظمت و گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی در ایران و سایر نقاط جهان، خواستار گسترش همکاری های علمی و آموزشی و تبادل استاد و دانشجو بین دو دانشگاه شد.
رئیس دانشگاه نیلای مالزی با استقبال از راه اندازی شعبه بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در مالزی، قول هرگونه مساعدت و همکاری را برای اخذ مجوزهای مربوطه از وزارت علوم آن کشور داد. وی با اشاره به سوابق دانشگاه نیلای مالزی گفت: این دانشگاه از 12 سال پیش فعالیت خود را در زمینی 70 هکتاری آغاز کرده و دارای تمامی تاییدیه های وزارت علوم مالزی است و درحال حاضر سه هزار دانشجوی فعال دارد.
تنگو با اشاره به استقبال گسترده دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در کشور مالزی، خواستار همکاری های آموزشی مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و نیلای شد. وی تصریح کرد: دانشگاه نیلای آماده هرگونه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی است و ازنظر ارائه تجهیزات، فضای آموزشی و خوابگاه مشکلی ندارد.
گفتنی است، این دیدار با بازدید از امکانات آموزشی و پژوهشی واحد علوم و تحقیقات همراه بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد