گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

استفاده از کفش های مناسب در ورزش


برای دویدن های آرام و طولانی مدت و انجام ورزش های هوازی باید از کفش مناسب با پاشنه 2 تا دو ونیم  سانتی متر و دارای کفه انعطاف پذیر استفاده شود.
در هنگام ورزش باید کفش مناسب استفاده شود تا از وارد آمدن آسیب به پا پیشگیری شود. به افرادی که ورزش حرفه ای انجام می دهند و به صورت غیرهوازی ورزش می کنند، توصیه می شود کفش بدون پاشنه استفاده کنند. همچنین در هنگام دویدن با سرعت زیاد و دویدن های ناگهانی توصیه می شود کفش بدون پاشنه استفاده شود تا شیب منفی در پاها ایجاد شده و عضله پشت ساق پا درگیر شود. به افرادی که به صورت هوازی ورزش می کنند و به صورت آرام می دوند نیز توصیه می شود کفشی با پاشنه 2 تا دو و نیم سانتی متر انتخاب کنند.ورزش های هوازی ورزش هایی طولانی مدت هستند و بدن نیز از ذخیره چربی برای تامین انرژی استفاده می کنند. دویدن آرام نیز هوازی است و در این حالت باید از کفشی با پاشنه 2 تادو و نیم سانتی متر استفاده شود تا وزن بدن اندکی به سمت جلو متمایل شود.کف کفش نیز باید نرم و انعطاف پذیر باشد تا در هنگام دویدن و یا پریدن به پاها ضربه وارد نشود. همچنین افرادی که دارای کف پای صاف هستند باید با مراجعه به پزشک، کفی مخصوص پای خود را دریافت کنند و در هنگام ورزش حتما کفی مخصوص را درون کفش قرار دهند.
در هنگام استفاده از تردمیل نیز کفش با پاشنه 2 تا  دو و نیم سانتی متری و دارای کفه نرم و انعطاف پدیر برای زنان و مردان توصیه می شود. 

منبع:‌ دکتر ارسطوزاده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد