گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

مبتلایان به آرتروز بیشتر از سایر افراد در معرض حملات قلبی هستند

آترواسکلروز تجمع چربی در سرخرگ های بدن است که مبتلایان به آن به دلیل تنگی و انسداد عروق خونی بیشتر از دیگران در معرض حملات قلبی قرار دارند.
منصور میرزایی متخصص قلب و عروق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: آترواسکلروز یا تصلب شراین تجمع چربی در سرخرگ های بدن است که موجب تنگی و انسداد عروق خونی می شود. وی تصریح کرد: هنگامی که دیواره داخلی سرخرگ آسیب می بیند سلول های خونی به نام پلاکت در محل آسیب دیده جمع شده و رسوبات چربی که در این ناحیه گرد هم آمده اند موجب انسداد رگ ها می شوند.
میرزایی گفت: با انسداد سرخرگ، جریان خون در رگ ها مختل شده و در نتیجه بافت های بدن از طریق سرخرگ ها تغذیه می شوند به مقدار کافی خون دریافت نمی کنند و در معرض آسیب شدید قرار می گیرند. وی خاطرنشان کرد: آرترواسکلروز به دنبال انسداد عروق خونی قلب با درد شدید قفسه سینه همراه است و مبتلایان به آن بسیار بیشتر از دیگران در معرض حمله قلبی قرار دارند.میرزایی با اشاره به اینکه در صورت ابتلا به آترواسکلروز مزمن در یک بخش از بدن، دیگر قسمت های بدن نیز دچار این بیماری می شوند ، خاطرنشان کرد: درمان آترواسکلروز که در مراحل ابتدایی بیماری اثر بخش تر است از طریق رعایت نکات تغذیه ای و کاهش مصرف چربی ها و همچنین درمان دارویی و در مواقع مورد نیاز از طریق جراحی تا حدودی امکانپذیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد