گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

آسیب‌پذیری اغلب مردان در مواجهه با کروناویروس

 آسیب‌پذیری اغلب مردان در مواجهه با کروناویروس

مسئله این نیست که کروناویروس، بدن مردان را برای نفوذ مناسب‌تر می‌داند یا احتمالا مردان سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند. هرچند بیماری‌های زمینه‌ای در مردان بیشتر از زنان است که این مورد هم بازمی‌گردد به آن‌چه که در پی بررسی خواهیم کرد.

نکته مهم در مورد آسیب‌پذیر بودن مردان این است که برخی از آنان به سلامت جسمی و روانی خود و به‌ویژه به رعایت موارد بهداشتی کمتر از زنان اهمیت می‌دهند. مردان معمولا از ابراز احساسات و هیجانات روانی خویش، خودداری می‌کنند و حتی بیماری‌های جسمی خود را دیرتر به اطلاع نزدیکان خود می‌رسانند و خیلی دیر به پزشک مراجعه می‌کنند. بدیهی است که چنین برخوردی برخاسته از فرهنگ و عرف جامعه است که از مردان انتظار دارد قوی و پشتیبان و شکست‌ناپذیر باشند، اما دقیقا همین امر آنان را آسیب‌پذیر می‌کند. هر انسانی در طول زندگی خود با مشکلات متعدد جسمی و روانی مواجه می‌شود و این مسئله زن و مرد ندارد. یکی از مشکلات بزرگ جامعه امروز ما، کروناویروس و شیوع گسترده آن است؛ و آن‌چنان که از اخبار و آمار برمی‌آید، تعداد مبتلایان و حتی فوت‌شدگان مرد، بیشتر از زنان است. در سطح شهر هم حتی زنان بیش از مردان از ماسک و مواد ضدعفونی کننده استفاده می‌کنند. اغلب مردان تا جایی‌که مجبور نباشند از ماسک استفاده نمی‌کنند، کافی است سری به ایستگاه‌های مترو بزنید تا متوجه شوید که بیشترین درگیری ماموران بهداشتی، با مردانی است که نمی‌خواهند از ماسک استفاده کنند و به محض عبور از گیت، ماسک را درمی‌آورند!

پس بسیار طبیعی است که مردان بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری باشند، تعداد مردانی که سیگار می‌کشند، غذای چرب می‌خورند، در مواردی که بیمار می‌شوند به پزشک مراجعه نمی‌کنند بسیار زیاد است. نکته مهم دیگر این است که طبق عرف و فرهنگ ما، این زنان هستند که معمولا مراقبت از افراد خانواده را انجام می‌دهند، مردانی که تنها زندگی می‌کنند، اغلب به مسائلی که باید رعایت کنند یا ناآگاه‌اند یا بی‌تفاوت! 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد