گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

با میوه‌های زمستانی سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم

با میوه‌های زمستانی سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم


هر فصلی به فراخور نیازهای موجودات زنده، انواع خوراکی‌ها و امکانات را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا بتوانند در سرما و در برابر بیماری‌ها طاقت بیاورند. طبعا ما به‌عنوان انسان، برای حفاظت خود در برابر تغییرات فصلی، می‌توانیم از نیروی اندیشه و مغز خود استفاده کنیم و این مهم‌ترین و بهترین امکانی است به جای پشم و دندان‌های تیز و زمستان‌خوابی به ما داده شده است. بنابراین خوب است در این دو فصل سرد سال، به میوه‌ها و خوراکی‌هایی که در این فصل می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن ما کمک کنند، توجه ویژه بکنیم.
ویتامین‌هایD  A و C که در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مؤثری دارند، درمیوه‌ها و سبزیجاتی همچون هویج، فلفل دلمه‌ای، گوجه و لیموی تازه به وفور یافت می‌شوند، اما باید توجه داشت که ویتامین C، از ویتامین‌های حساس به هوا است و اگر میوه‌های حاوی این ویتامین برش داده شوند، ویتامین‌های موجود در آن‌ها در واکنش با هوا با کاهش می‌یابند، بنابراین باید بلافاصله پس از برش و به صورت تازه مصرف شوند. پرتقال: پرتقال یکی از محبوب‌ترین میوه‌های جهان و از مواد غذایی مغذی زمستانی است. جدا از عطر و طعم خوب این میوه، مواد مغذی آن است که پرتقال را به یکی از میوه‌های محبوب جهان تبدیل کرده است. پرتقال یک منبع خوب برای دریافت ویتامین C، ویتامین A، فیبر و
آنتی اکسیدان‌های مختلف است که به تقویت سیستم ایمنی، سلامت روده و موارد دیگر کمک می‌کنند. یک پرتقال اندازه متوسط می‌تواند
۷۰ میلی گرم ویتامین C و ۱۴ میکروگرم ویتامین A ارائه کند. انار: انار میوه‌ای آبدار و خوشمزه است که منبعی عالی برای مواد مغذی مختلف از جمله ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است و می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عوامل بیماری‌زا از جمله ویروس‌ها کمک کند. یک فنجان (۱۷۴ گرم) انار می‌تواند ۷ گرم فیبر و ۳۰ درصد از ارزش روزانه ویتامین C را تأمین کند.
کیوی: کیوی یکی دیگر از میوه‌های مغذی زمستانی است. طبق اطلاعات وزارت کشاورزی آمریکا، ۱۰۰ گرم کیوی حاوی ۹۲.۷ میلی گرم ویتامین C است. همچنین، این میوه منبع خوبی برای ویتامین‌های  E، K، و پتاسیم است. کیوی حاوی آنتی اکسیدان‌های مختلف و منبع خوبی برای فیبر نیز محسوب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد