گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

نحوه سرد کردن (Cool Down) پس از ورزش+ تصویر

نحوه سرد کردن پس از ورزش+ تصویر

سرد کردن بدن پس از ورزش، یکی از مهم ترین مراحل ورزش کردن به شمار می رود که منجر به جلوگیری از درد پس از انجام فعالیت ورزشی می شود.

به گزارش ایسنا، تمرین های سرد کردن پس از ورزش این امکان را به بدن شما می دهد که قبل از توقف ورزش، به حالت طبیعی خود باز گردد. این تمرین ها باید تقریبا یک دقیقه به طول بیانجامند و در انتها باید تنفس شما به حالت طبیعی بازگشته باشد.

در مرحله اول با سرعت آرام راه بروید یا در یک نقطه به آرامی در جا بزنید، این فعالیت را به مدت ۲ دقیقه انجام دهید و در مرحله دوم تمرین های گرم کردن را برای حرکت مفاصل مختلف تکرار کنید؛ این تمرین ها را می توانید نشسته یا ایستاده انجام دهید.

در سومین مرحله حرکات کششی ماهیچه را مدنظر قرار دهید؛ کشیده شدن عضلات می تواند به کاهش هر گونه دردی که ممکن است در عرض یک یا دو روز پس از ورزش احساس کنید کمک کند و می توانید این حرکات کششی را نشسته یا ایستاده انجام دهید و هر حرکت کششی باید به آرامی انجام شود و هر حرکت را حدود ۲۰ ثانیه ادامه دهید.

در ادامه حرکات سرد کردن مربوط به بغل، شانه، پشت ران (همسترینگ)، پایین پا (ساق پا)، روی ران (عضلات چهار سر ران) به همراه تصویر آورده شده است که به عنوان مراحل کششی ماهیچه می توان مورد استفاده قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد